אובידוש – קסם ושוקולדה

אבודיש היא עיירה ציורית וקסומה הנמצאת במרכז פורטוגל, כ-90 ק"מ בלבד מליסבון בירת פורטוגל, ונחשבת לאחד המקומות היפים ביותר במדינה.

העיירה העתיקה שוכנת על ראש הגבעה ולכן נשקף ממנה נוף פנורמי יפהפה והיא מוקפת בחומה עתיקה ואותנטית מהתקופה הרומית בה הייתה מצודה על הגבעה. בנוסף לחומה העתיקה באובידוש נמצאים אתרי מורשת והיסטוריה רבים הפתוחים לקהל המבקרים ולכן הוכרזה העיירה כאתר מורשת לאומי רשמי על ידי ממשלת פורטוגל ובשנת 2015 אף זכתה בתואר המכובד "עיר של ספרות" על ידי אונסק"ו.

אובידוש ידועה בזכות ההיסטוריה המפוארת שעומדת מאחוריה והאתרים המספרים את סיפורה לאורך השנים והן בזכות רחובותיה הצבעוניים והקסומים שנעים לטייל בהם. משהו שחשוב לדעת בהקשר זה הוא שלעיירה עצמה, בעלת סמטאות צרות ופתלתלות, לא ניתן להכנס באמצעות רכב ולכן כדאי לקחת בחשבון כי אם התניידתם עד ליעד זה באמצעות אחד, תאלצו להשאיר אותו במגרש החניה אשר נמצא מחוץ לחומותיה של אובידוש (אל תשכחו לעשות ביטוח וכמובן שלא להשאיר דברי ערך).

את הביקור בעיירה תתחילו כשתעברו את חומותיה דרך שער מרשים המעוטר באריחים אזולחוס מסורתיים היוצרים יחדיו את תמונתו של הפסיון של ישו. לאחר מכן תוכלו לסייר בין הסמטאות ובדרך לעבור באתרים הפופולאריים אשר נמצאים במרחק הליכה לא רב, מה שהופך את הביקור לפרודוקטיבי במיוחד. בין האתרים השונים תחלפו על פני דוכני אוכל ומשקאות שמציעים טעימות במחירים נוחים של כיורו לטעימה – הזדמנות נפלאה לנשנש ולטעום מבלי להתמלא, מה שישאיר מקום לארוחה עיקרית באחת מהמסעדות המעולות הנמצאות במקום.

 

אטרקציות מומלצות באובידוש

הארמון של אובידוש –

מבנה טירה עתיק אשר משתלב במבנה ההר עליו הוא ניצב. בנייתו החלה בתקופה הרומית ונמשכה זמן רב כך שניכר כי הארמון הניצב כיום הושפע במהלך בנייתו ממגוון סגנונות אדריכלים. חלקים רבים מהמבנה נפגעו ברעידת האדמה שפקדה את האזור במאה ה-18 ולכן שופצו ושוחזרו במהלך המאה ה-20 ולמעשה הוסבו לפוסאדה, מלון שניתן ללון בו ונמצא בתוך המבנה ההיסטורי.
יש לציין כי ברוב ימות השנה הכניסה לארמון והסיור באזור הינם בחינם וללא כל תשלום, למעט ימים בהם נערכים במקום פסטיבלים. מומלץ להתעדכן טרם הסיור ולהערך בהתאם.

 

הכפר העתיק של אובידוש –

נמצא בתוך חומותיה של הטירה העתיקה ומומלץ שלא לוותר על סיור בין סמטאותיו. במהלך הסיור תחלפו על פני חנויות קטנות המציעות מזכרות בנוסח ימי הביניים וטברנות מקומיות שמדי פעם בוקע מהן קול צחוק ומחיאות כפיים. האווירה המקומית היא ללא ספק שמחה ביותר ולא נגזים אם נגיד כי במהלך הביקור במקום תרגישו כאילו הזמן עמד מלכת וחזרתם לתקופה הרומית.

 

כנסיית סנטה מריה –

כנסייה עתיקה בעלת מגדל פעמון שעל פי המקומיים נמצאת במקום מהתקופה הרומית ועברה מאז תהפוכות רבות לרבות הפיכתה למסגד על ידי המורים.
עובדה מעניינת לגבי המקום היא כי במאה ה-15 לספירה נערך בו טקס הנישואין של אפונסו החמישי, מלך פורטוגל, ואיזבל מקוימברה. השניים היו בני דודים ובעת הטקס היו בני 9 ו-10 בהתאמה.

בנוסף לאתרים ההיסטוריים נערכים בעיר מספר פסטיבלים לאורך השנה. המפורסמים ביותר שבהם הם פסטיבל ימי הביניים הנערך בקיץ ומשוחזרים בו אירועים הסיטוריים על ידי צוות שחקנים הלבוש בביגוד מסורתי ומציע לקהל לקחת חלק פעיל בשחזור ובריקודים, ופסטיבל השוקולד המתקיים באביב ומארח יצרני שוקולד מרחבי העולם לצד תחרות פיסול בשוקולד.

ביחרו לכם עונה בשנה ובואו לבקר באובידוש, ההנאה מובטחת.

 

חוף ובתים