איך להמציא חדר בריחה בנושא משלכם

כל חובב חדרי בריחה חולם להמציא חדר בריחה משלו. לחשוב על נושא יצירתי, להמציא חידות ורמזים חדשים שטרם נראו ולהכין תפאורה מרהיבה שתשלים את החוויה.

החדשות הטובות הן, שחדר בריחה משלכם הוא במרחק של רק כמה צעדים.

אם תשלימו את השלבים שלפניכם יהיה בידכם חדר בריחה פרטי משלכם!

 

שלב ראשון: לבחור את החדר עצמו

חדר בריחה, כפי שמשתמע מהשם, דורש חדר. תחשבו היכן אתם רוצים שחדר הבריחה שלכם יהיה פיזית. האם בתוך הבית שלכם? אולי בקרוואן? אולי בתוך מתחם קיים? בכל מקרה לאחר שתבחרו את החדר לימדו אותו. תבינו כיצד הוא בנוי, האם הוא מתחבר לחדרים אחרים, האם יש בו מספר קומות. כל אלה יעזרו לכם בשלב בניית המזים.

 

שלב שני: לחשוב על הרמזים

זה אולי נשמע מצחיק לבנות את הרמזים לפני בחירת הנושא, אך השלב הזה הוא המתוחכם יותר ובעצם מהווה הבסיס לכל הפעילות. אחרי בניית הרמזים, לקשר אותם לנושא כבר יהיה קל. תוודאו שאתם משלבים בחדר גם רמזים שהם "רמזי חיפוש" כלומר להחביא חפצים ברחבי החדר, גם "רמזי חשיבה" חידות מחשבה שמשלבות יצירתיות והיגיון ו"רמזי מספרים" כלומר, קופסאות נעולות שעל מנת לפתוח אותן צריך לפענח את קומבינציית המספרים הנכונה.

בנוסף, שימו לב כמה זמן לוקח פתרון כל חידה על מנת להעריך את סך הזמן שייקח לצאת מהחדר. אתם יכולים לנסות את החידות על אנשים אחרים כדי לוודא את משך הזמן.

 

שלב שלישי: בחירת הנושא

הנושא הינו חשוב ליצירת האוירה המיוחדת של החדר שלכם. בבחירת הנושא תחשבו על קהל היעד של החדר בריחה, מה האופי שאתם רוצים שיהיה לחדר וכמובן מהם תחומי העניין שלכם.

 

שלב רביעי: התאמת הרמזים לנושא

בשלב זה אתם צריכים לקחת את הרמזים שבניתם בשלב השני ולאחד אותם עם הנושא. הכוונה היא לא לשנות את הרמז אלא לקשר אותו לנושא. לדוגמא, אם המצאתי חידת מספרים ונושא חדר הבריחה שלי הוא מוזיאון אמנות, אני יכולה להציג על הקיר תמונות ממסופרות ורק סידור התמונות לפי סדר יצירתם יגלה את צירוף המספרים הנכון. אותה חידה יכולה להיות מוצגת גם בנושא אחר, נניח חדר בריחה נושא זמר מפורסם וסידור הדיסקים שלו על המדף.

 

שלב חמישי: עיצוב החדר

השלב הזה הוא לטעמי המהנה ביותר. אחרי שעיצבתם את הרמזים עצמם ופיזרתם אותם בחדר בצורה שמתאימה לתהליך הפתרון הגיע הזמן לקשר ולעצב את החלל. חדר בריחה אמנם מתרכז בפתרון החידות אך אלמנט לא פחות חשוב מהחידות עצמן הוא האוירה הכללית בחדר. במהלך העיצוב צריך לוודא שכל הקישוטים מתאימים לנושא, לתקופה, לאופי החדר ולסיפור. וודאו שכל מי שנכנס לחדר יקבל קצת מאפקט ה"וואו".

 

חיפוש יציאה