איך לשפץ בניין בזריזות לאירוע קרוב

שיפוץ בניין הוא אירוע מורכב במיוחד. מעבר לשאלות הרבות בדבר מהות השיפוץ, בחירה של חומרים שונים, תוכניות עבודה שונות ותיאום בין גורמים, מדובר גם בתהליך הדורש את הסכמתם של כלל בעלי הדירות בבניין בכל קבלת ההחלטות השונות. אז מה היא הדרך לשפץ בניין במהירות וביעילות כאשר הזמן דוחק? על כך בכתבה הבאה.

 

מאיפה מתחילים?

ראשית, והרבה לפני שמתקשרים לקבלן, יועץ או משכירים מנופים (https://manofim.net), יש לערוך ישיבת בעלי דירות ולקבל את הסכמתם של כלל בעלי הדירות לשיפוץ.

ברוב המקרים בבניינים ישנים מדובר בשיפוצים שמטרתם העיקרית היא תיקון נזקים שנגרמו לבניין לאורך שנים ועל כן חשוב לתקנם בהקדם האפשרי.

במקרים כאלו, גם במידה ויש מספר בעלי דירות המסרבים לתהליך השיפוץ, ניתן לכפות עליהם להשתתף בתשלום בהנחה ויותר מחצי מבעלי הדירות הסכימו על שיפוץ.

במקרים אלו, בהם השיפוץ נחוץ על מנת לשמור על תקינות הבניין, אין תקרת מחיר לחיוב בעלי הדירות הסרבנים והם יהיו חייבים לקחת חלק בעלות השיפוץ.

בנוסף, בהנחה ויש להספיק לשפץ את הבניין במהירות בשל החורף המתקרב או מתוך רצון להימנע מלהיכנס לתקופת החגים אשר תאט את התיקונים משמעותית, קבלת החלטות מהירה גם

ללא הסכמת כלל הדיירים היא עדיפה.

ברוב הבניינים, חלוקת התשלום נעשית לפי חלקו של כל בעל דירה בשטח בטאבו ובמקרים מסוים, אם נחתם תקנון מוסכם של בעלי הדירות לבניין ובו הוחלט על חלוקה אחרת.

 

מילת המפתח היא תכנון

אף שיפוץ לא ייצא לפועל ובטח שלא יסתיים בהצלחה בלי תכנון נכון ומדויק של תהליך השיפוץ. מדובר בעניין מורכב המשלב בעלי מקצוע מתחומים שונים ובדרך כלל גורר גם תלות של בעלי מקצוע שונים בעבודתם של אחרים. על כן, בתחילת התהליך כדאי להיוועץ עם מומחים כמו אדריכלים, מהנדסי בניין, מעצבי פנים וקונסטרוקטורים, אשר יבדקו את הבניין ויוכלו לספק חוות דעת מקצועית לגבי תהליך השיפוץ. במהלך התכנון ראוי גם להקדיש תשומת לב לאירועים שעשויים לפגוע באיכות השיפוץ או לעכב אותו כמו עונות השנה או אירועים מתקרבים כמו חגים ומועדים. ברגע שיש תכנון מדויק שלוקח בחשבון את כלל האלמנטים, ניתן להתחיל בשיפוץ עצמו.

 

כל שיפוץ צריך קבלן

במקרים של שיפוץ בבניין, לא ניתן להפקיר את התהליך בידיו של אחד הדיירים ויש צורך בקבלן מקצועי. גם אם השכן מלמעלה הוא הנדימן משכמו ומעלה, שיפוץ בניין דורש יותר ידע ממריחת שפכטל. קבלנים מקצועיים בעלי 5 שנות ניסיון לפחות רשומים בפנקס הקבלנים, ובחירה בהם תבטיח לכם עבודה עם מקצוען. כדאי לבקש הצעות מחיר ממספר קבלנים ולאחר מכן להשוות ביניהם ולבחור את הקבלן המתאים ביותר לביצוע העבודה. כמו כן, לפני שיוצאים לדרך חשוב לנסח חוזה עבודה מפורט שכולל את כל פרטי השיפוץ המתוכננים וכן את אופן ביצוע התשלום. ברוב המקרים הדרך הנכונה תהיה לחלק את התשלום לפי חלוקה של שלבי העבודה ולשלם לאחר ביצוע של כל שלב על מנת למנוע מצב שאחד מהצדדים מבטל את החוזה ופוגע בכך בצד השני. בכל מקרה מומלץ גם להתייעץ עם עורך דין לפני החתימה הסופית על החוזה. מרגע שנחתם החוזה השיפוץ יכול לצאת לדרך. כל שעליכם לעשות הוא לוודא שאחד הדיירים שמייצג את כלל בעלי הדירות עומד בקשר רציף עם הקבלן ודואג לעדכן את כולם בהתקדמות העבודה.

 

אתר בנייה