איך תכינו אסאדו מתפרק לערב חברה

הכנת אסאדו יכולה להיות פשוטה ומהירה, בעיקר באירוע חברתי שאליו מזמינים חברים ומשפחה.

אז איך עושים את זה ובאיזה כלים משתמשים? הנה המדריך המלא

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מעשנות בשרים הוא שניתן להשתמש בהן על מנת להכין מאכלים מיוחדים. אם למשל מתכננים אירוע חברתי שאליו מוזמנים בני משפחה, חברים, קולגות או שכנים, אפשר להפתיע את הסועדים עם מנה של אסאדו מתפרק ונימוח בפה. בעזרת מתכון מן הסוג הזה, כל האירוע החברתי מקבל טוויסט מרשים ואין מי שיוצא ממנו רעב.

מעשנה טובה הופכת את האסאדו למנה אותנטית שקשה להישאר אדיש אליה. אבל חוץ מהמעשנה עצמה, כדאי להשקיע ברכישת חומרי גלם משובחים. בראש ובראשונה, צריך לפנות אל הקצב על מנת לקנות נתח קשתית, שפונדרה או כמובן אסאדו במשקל של 4-5 קילו. שנית, מתארגנים על שאר המצרכים ומתחילים לעבוד על המנה.

 

מצרכים להכנת אסאדו

אסאדו מתפרק תלוי הרבה מאוד בחומרי הגלם שבהם משתמשים. מלבד הבשר עצמו, צריך למשל לדאוג שיהיו בהישג יד 6 כפות חרדל דיז'ון, 100 גרם סוכר חום 35 גרם פפריקה מעושנת, 20 גרם שום גבישי, 20 גרם רוזמרין 20 גרם מלח אטלנטי 15 גרם פלפל שחור גרוס , 10 גרם צ'ילי ו-2-3 גושי עץ דובדבן.

 

כך מכינים את האסאדו המושלם

הדרך הנכונה להכין אסאדו מתפרק היא לערבב היטב את כל התבלינים היבשים. במקביל, צריך לנקות את הבשר משומנים עודפים ולדאוג למרוח חרדל על כל הנתח. בהמשך, מפזרים את התבלינים ומהדבקים אותם אל הנתח יחד עם הסוכר. מכניסים את הנתח כולו למקרר למשך יממה וממתינים כאשר הוא נותר בתוך כלי סגור או בכל סוג אחר של ואקום.

 

האם המעשנה שלכם מוכנה?

ההכנה בפועל דורשת את החימום של המעשנה לטמפרטורה של 100-110 מעלות. בזמן הזה גם צריך כל הזמן לדאוג שמיכל הנוזלים יהיה מלא עד שני שליש במים פושרים, כדי להוסיף את גושי העץ והעישון דרך הדלת הצדדית שמיועדת לכך. לאחר מכן מניחים את נתח הבשר בקומה התחתונה של המעשנה, מחכים 6 שעות עד שהבשר יגיע לטמפרטורה של כ-70 מעלות ועוטפים את הנתח בנייר אפייה כאשר מעליו שכבת נייר אלומיניום. מחזירים למעשנה לעוד כשעתיים ומחכים.

כאשר האירוע החברתי מתחיל, מורידים את הבשר מהאש ואז נותנים לו לנוח בעוד 20 דקות טרם ההגשה. את ההגשה עצמה כדאי לבצע עם כלים מתאימים, על מנת שלכל האורחים תהיה הזדמנות לטעום מהבשר ולהרגיש את הייחודיות שלו.

מבחינת לוח זמנים, אפשר לראות שאת ההכנות מתחילים כ-24 שעות לפני האירוע. אבל במהלך היממה הזו, ניתן לדאוג גם לעוד כמה סוגים שונים של בשרים בתוך המעשנה ואף להכין את הסלטים ואת הממרחים.

 

נתחים מוכנים