ארבעה דברים שצריך להכין לקראת חינה מרוקאית

מזל טוב! היום הגדול הולך ומתקרב, ואיתו גם חגיגת החינה המסורתית. כמו לחתונה, גם לחינה יש להתכונן בזהירות.

הבאנו כאן ארבעת דברים שצריך להכין לקראת חינה מרוקאית.

החינה המרוקאית היא אחד ממנהגי העדות היפים והססגוניים ביותר בקרב מסורות ישראל. זהו אירוע חד פעמי ומרגש, שלעיתים אף עולה ברמת הפקתו על החתונה אותה הוא מקדים. אירועי חינה הפכו בשנים האחרונות למושקעים יותר מתמיד, וישנם כמה דברים ששום חינה מרוקאית אינה שלמה בלעדיהם.

 

תלבושות לחינה

יתכן שאין דבר המשויך יותר לתחום של חינה מרוקאית בזיכרון הקולקטיבי הישראלי מאפשר התלבושות המיוחדות שלה. התלבושות, לזוג המאושר, למשפחה ולאורחים כולם, צריכות להיות מוכנות מראש. כשמדובר בתלבושות של הזוג והמשפחה, יש צורך למדוד ולתכנן כמעט כמו את התלבושות לחתונה עצמה, אך כשמדובר באורחים ניתן לרוב להסתפק בעמדת תלבושות שתספק לאורחים בגדים במספר מידות ודוגמאות. אם הדבר נראה מסובך עבורכם, ניתן וכדאי להיעזר בחברת הפקה.

 

תפאורה וריהוט

לא רק את בני האדם יש להלביש – צריך להלביש גם את החדר! התפאורה הנכונה יכולה ליצור חינה עם אווירה אותנטית ומיוחדת, אך הדבר דורש הכנה מוקדמת. יש להציב כורסת חתן-כלה מיוחדת, לפרוס שטיחים ווילונות, לדאוג לתאורה חמה, ועוד. ניתן כמובן גם להוסיף נגיעות אישיות לתפאורה זו, בהתאם לרצונות של הזוג והמשפחה. תפאורה יכולה להיות יקרה למדי לעיתים, אז יש לשים לב לתכנן את תקציב האירוע סביבה וסביב שאר ההוצאות.

 

אוכל

אין חינה בלי אוכל מרוקאי אותנטי! ניתן לשלב מגוון רחב של מנות מרוקאיות בחינה, ממנות עיקריות ועד לקינוחים מפנקים. כמו בחתונה, כדאי לחשוב על מגוון הדיאטות הרחב של האורחים, ולהציע אפשרויות שיקסמו לכולם. הציעו מגוון רחב של סלטים מסורתיים ומנות פחמימה יחד עם קינוחים כמו העוגיות המרוקאיות המסורתיות, ולא תשאירו אורחים לא מרוצים. ניתן גם להציע מנות בשר או דג, בהתאם לאופי האירוע הרצוי, אך יש לזכור שלא כל האורחים יהיו מעוניינים בכך כנראה.

 

החינה עצמה

היא נמצאת בשם האירוע, אחרי הכל. כדי להכין את החינה המסורתית לידיים לאירוע, יש קודם לקנות את המרכיבים – ניתן למצוא את רובם בכל שוק. יש וריאציות רבות של חינה, ולכל אחת מהן משמעות סימבולית משלה. חקרו את סוגי החינה השונים כדי לראות איזה אחד קוסם לכם ביותר. יש לשים לב שהחינה מקבלת את הצבע והמרקם הרצויים – כדאי לנסות אותה טרום האירוע כדי להימנע ממבוכה מיותרת.

 

אז מה צריך לזכור?

יש כמובן עוד הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להכין חינה משגעת ובלתי נשכחת, אך ארבעת הדברים שהוזכרו כאן מהווים את הבסיס לכל חינה מרוקאית. זכרו:

  • תלבושות לחינה
  • תפאורה וריהוט
  • אוכל
  • תערובת החינה

אם תשקיעו בארבעת הפריטים האלו, תבטיחו לעצמכם חינה שאף אורח לא יכול לשכוח.

 

אנשים רוקדים