המדריך המלא לאירועים מותאמים לתקופת הקורונה

הגיע העת לחגוג קידום גדול במשרד? יום ההולדת מממש ובא? מפגש חברתי שקורה לאחר המון זמן של ציפייה? ובכן, בתקופת הקורונה הוצאה לפועל של אירועים אינה פשוטה כפי שהייתה בעבר.

אם פעם כל אשר היה צריך לקחת בחשבון הסתכם באת מי להזמין, או כיצד יראה האירוע, כיום ישנם מרכיבים נוספים אשר חשוב לקחת בחשבון – בתקופה בה מגע עם זרים והתרועעות אינה מומלצת.

לכן, ישנם כמה נושאים אשר במידה ומקדישים להם תשומת לב, ניתן לצלוח את המשימה המורכבת ותוך כדי צמצום משמעותי של החשש להפוך לאירוע אפידמיולוגי.

כמות

כמובן שכמות האנשים הינה נגזרת אשר נקבעת בהתאם להנחיות העדכניות למועד האירוע. עם זאת, אירועים אשר נעשים במתכונת מעט מצומצמת מאשר נקבע בחוק, משדרים למוזמנים כי נושא הבריאות נמצא בראש מעייניהם של עורכי האירוע, ובכך מחזקת את תחושת הבטחון שלהם ורצונם להגיע. בנוסף, רצוי להשקיע מחשבה יתרה באופי המוזמנים. כלומר, כאשר עורכים רשימת מוזמנים, יש לנסות לקלוע כמה שיותר למעגלים משותפים, כדי להזמין קבוצה אשר גם ככה נפגשת על בסיס קבוע בינם לבין עצמם. בכך מצטמצם גם פוטנציאל ההדבקה, גם נזק ההדבקה במידה וחס וחלילה היא מתרחשת, אך מעל כל אלו נוצר מעין אפקט אשר מבטל את החשש מן הקורונה – כיוון שהמוזמנים רואים אלו את אלה בכל מקרה.

חיטוי וניקיון

חשוב לצייד את מקום האירוע בכלל הציוד ההכרחי בכדי לשמור על היגיינה אישית. כלומר, ככל הניתן יש לערוך אירועים והתכנסויות בחללים פתוחים, או באזורים בהם ישנה תחלופת אוויר קבועה. בכך ניתן גם להפחית את פוטנציאל ההדבקה אשר מרחף מעל כל מפגש אנושי, ובאותה העת לשדר לאלו אשר מעט יותר חוששים כי אין להם סיבה לדאגה. עם זאת, חשוב לא לתלות אלכוג'ל בכל פינה ולהימנע מלשים מסיכה על הכלב, כיוון שאלו עלולים לשדר פאניקה וחשש ולהוסיף מתח לאווירה. מומלץ למצוא פינה נוחה בהתאם לשטח בה יהיו כל הכלים הדרושים למי שמעוניין להצטייד בהם, אל תדאגו – הם ימצאו אותה.

אטרקציות

בעולם הקורונה בו למעשה אירועים הפכו לפרטיים וקטנים בהרבה, נפתחת דלת לאטרקציות בוטיק אשר בעקבות המשבר הפכו לזמינות יותר, ולעתים גוברות בהרבה על אירועים המוניים. דוגמאות לאירועים שניתן לקיים והפכו נפוצים לאחרונה הם – שף בשר, השכרת וילה פרטית לצורך אירוע או לחליפין פתיחת קנטה בחוף הים. כל אלו מאפשרים לחוגגים לקיים אירוע פרטי ונעים בהתחשב בנסיבות, ובשילוב מעט חשיבה יצירתית וקישוטים מתאימים, תחושת צמצום הקורונה מתחלפת בהרף עין לתחושת מסיבה פרטית יוקרתית.

לסיכום

אירועים מאז ומעולם היו אבן יסוד ביחסינו החברתיים. הם הכרחיים כדי שנוכל לתקשר ולהתחבר ואף ליצור קשרים חדשים. עם זאת, בתקופת הקורונה חשוב להקפיד ביתר שאת על המאפיינים הייחודיים שמשפיעים על עולם זה. כך ניתן להנות מאירוע אידיאלי ונעים, ובמקביל להימנע מתחושות אי נוחות, הן של מארגן האירוע שנאלץ להיתקל בחשש מצד חבריו, והן של אותם אורחים.

רכבת ריקודים