איך חוקר פרטי בתפקיד יכול להיטמע בתוך אירוע?

תפקידם של חוקרים פרטיים מאז ומתמיד היה אפוף בדיסקרטיות ומסתוריות על מנת להיות נגיש יותר אל המידע אותו החוקר מבקש להשיג. כיצד יכול חוקר פרטי להסתוות בתוך וכחלק מאירוע?

 

אירועים עבור חוקרים – חשיפה למידע רב, אך גם לסיכון

כמות גדולה של אנשים, נפגשים על מנת לחגוג או לציין אירוע מסוים. רוב האירועים מאורגנים על ידי גוף או חברה מסוימים, אשר אנשיה מכירים זה את זה. האירוע יכול להתקיים במקום פתוח – פארק, חצר, ים, גינה ציבורית, בית קברות, או במקום סגור ולעיתים פרטי כמו פאב, מסעדה, אולם אירועים, מועדון…

 

מה יש לחוקרים לחפש באירוע?

עבור חוקרים אשר לרוב עוקבים אחר חשוד ללא ידיעתו להשגת מידע כלשהו, אירועים הם נקודת מפתח. החשוד נוכח באותו מקום לזמן ממושך וחשוף לעיניי הנוכחים. מידע רלוונטי לחקירה יכול להיחשף שם.

 

כיצד יכול חוקר פרטי להשתלב באירוע ולמנוע תשומת לב מיותרת?

השלב הראשון הוא להכיר היטב את אופי האירוע ולהיטמע בו בצורה חכמה. להתלבש כפי שמשתתפי האירוע מתלבשים, לדבר כמותם, אפילו להכיר פרטי מידע רלוונטיים המשמשים נושא השיחה החם באותו אירוע. כמובן חוש אלתור טוב נחוץ על מנת לנהל שיחות צד במקרה והחוקר נקלע אליהם.

 

כיצד יכול חוקר פרטי לאסוף מידע באירוע?

לחוקרים שיטות שונות כיצד לאסוף מידע במהלך אירוע. אם מדובר באסיפת מידע, האזנה לשיחות צד וצפייה בחשוד ואם מדובר באסיפת ראיות כנגדו – החוקר יכול להשתמש באמצעים טכנולוגים מתקדמים שנועדו לאסיפת מידע חשאי כמו מכשירי הקלטה קטנים ולא נראים (אף להקליט במכשיר הטלפון הנייד), לצלם במצלמות נסתרות את הנעשה.

 

כיצד חוקר פרטי שומר על חשאיותו ולא חושף את זהותו?

זהו צעד חשוב ביותר בתור חוקר. אם הוא נתפס ומסולק מהאירוע הוא מאבד את כל הפן החשאי והחשוד מודע לנוכחותו. על החוקר לעשות תחקיר מקדים. להבין כיצד עליו לנהוג בכל שלב של האירוע על מנת לא לעורר את חשדם של המשתתפים. להכין תשובה מראש וסיבה הגיונית עבור הנוכחים מדוע הוא נמצא שם. לדוגמא, אם מדובר בהלוויה, על החוקר הפרטי לעשות תחקיר על הנפטר ולמצוא קשר הגיוני ביניהם שנותן הגיון שהחוקר ינכח בהלווית אותו אדם. אך על החוקר להיזהר ולעשות תחקיר גם על הנוכחים הלוויה. אם יגיד לדוגמא למנהל של אותו נפטר שהוא עבד איתו במקום העבודה מיד ידליק נורה אדומה מעל ראשו.

 

במילה אחת – דיסקרטיות

גם אם החוקר יעשה את כל שיעורי הבית וההכנות לקראת מעקב באירוע, תמיד הוא נמצא תחת סיכון חשיפה מסוים. על כן התכונה החשובה ביותר כחוקר באירועים היא שמירה על דיסקרטיות, על עמימות. יכולת לגרום לאנשים איתם נקלע לשיחה באירוע להיות משוכנעים שהוא אינו זר וחלק מאותה התרחשות. חוקרים פרטיים מומלצים תוכלו למצוא באתר https://www.ibpi.org.il

החוקר הפרטי במשרד