מלונות באמסטרדם לכל כיס

אמסטרדם היא עיר יחסית קטנה בגודלה, אך מחולקת ל-5 אזורים עיקריים בהם ניתן להנות מצדדים שונים של העיר.

אפשר למצוא המון מלונות באמסטרדם אבל גם סוגים נוספים של אירוח, בהתאם לאופי ותקציב הטיול שלכם.

 

מלונות באמסטרדם לפי אזורים

מלונות במרכז אמסטרדם (Centrum)

מרכז אמסטרדם הוא האזור התיירותי ביותר באמסטרדם. הוא תחום על ידי נהר IJ מצפון וקאנאל הסינגלגראכט תוחם אותו ממזרח, דרום ומערב. המרכז הוא האזור הכי שוקק חיים באמסטרדם, תוכלו למצוא בו את כיכר דאם המפורסמת, שכונת החלונות האדומים, מסעדות ובארים, שווקים, חנויות רבות, קניונים, מוזיאונים, גן חיות ועוד. המרכז סואן מאוד ומתאים למי שאוהב את הרגשת העיר הסואנת, תיירים רבים וחיי לילה.

מלבד כיכר דאם יש עוד כמה נקודות חשובות באזור המרכז בהם נוהגים תיירים להישאר: ליידספליין, רמברנדטספליין והחלונות האדומים ידועים בחיי הלילה שלהם, שכונת ג'ורדאן ידועה בתור אזור המרגיש כמו "עיירה קטנה" בתוך העיר ושם יחסית רגוע למרכז, ושכונת פלאנתאג' הירוקה והמרווחת לעומת שאר המרכז.

 

מלונות בשכונת De Pijp

De Pijp היא שכונה הנמצאת מדרום למרכז העיר, קרובה, אך זולה מהמרכז. זהו אזור שבו גרים בעיקר מקומיים, ונחשב לאזור ההיפסטרי של העיר. אזור זה מתאים למי שנהנה מהתרבות המקומית ולא רק מאטרקציות התיירים. ניתן למצוא בו בתי קפה ומסעדות טרנדיים, בארים רבים ומועדונים רבים, שוק אלברט קויפ, שוק פשפשים, מוזיאון הייניקן, פארק סרפאתי ועוד. זוהי שכונה אהובה מאוד על צעירים שמעוניינים לקבל את טעם האנדרגראונד של הולנד מהמקומיים ולחוות את "פלורנטין ההולנדית".

 

מלונות בדרום אמסטרדם (Oud Zuid)

דרום אמסטרדם הוא אזור שקט יחסית ויוקרתי. De Pijp היא למעשה חלק מדרום אמסטרדם, אך קיבלה סקציה משלה בשל ייחודה והשוני שלה משאר הוייב של הדרום. בדרום אמסטרדם תוכלו למצוא את מיוזאומפליין – כיכר המוזיאונים, בה נמצאים מספר גדול מהמוזיאונים המבוקרים ביותר באמסטרדם, ואת וונדל פארק, שהוא הפארק הגדול והמפורסם ביותר באמסטרדם. דרום אמסטרדם, על אף שהיא מחוץ למרכז, לא זולה יותר. ניתן למצוא גם בה בארים ומסעדות, אך יוקרתיים יותר ושקטים יותר מהבארים והמסעדות של המרכז. הדרום מושך אליו בעיקר משפחות ותיירים מבוגרים יותר עם תקציב גבוה יותר שמעוניינים להתרחק מהמולת המרכז.

 

מלונות במערב אמסטרדם (Oud West)

מערב אמסטרדם הנתחמת בדרום אמסטרדם בוונדל פארק הוא אזור שקט אך חי בו זמנית. יש בו מבחר גדול של בארים ומסעדות וחיי לילה ואופי מעט היפסטרי בדומה ל-De Pijp. יש האומרים שאזור זה הוא האחות הקטנה של De Pijp. בנוסף לוונדל פארק תוכלו למצוא פה גם את רמברנדט פארק, איראסמוס פארק ו-ווסטר פארק. זהו אזור מאוד ירוק ולכן גם אופיו נינוח יותר ופחות עירוני, אך יחד עם זאת יש בו תרבות אנדרגראונד לא קטנה. זהו אזור זול יחסית למרכז ודרום אמסטרדם.

 

מלונות במזרח אמסטרדם (Oud Oost)

מזרח אמסטרדם הוא למי שבאמת רוצה להרגיש איך זה לחיות כמו אמסטרדמי. השכונות באזור זה מרגישות מעט יותר של מעמד הפועלים, אך האזור מאוד ירוק ומלא בפארקים כמו אוסטר פארק ופארק פראנקנדיל. באזור זה תוכלו למצוא גם את האוניברסיטה של אמסטרדם. בגלל שלאזור זה בדרך כלל לא מגיעים הרבה תיירים הוא האזור הזול ביותר להישאר בו באמסטרדם.

 

מלונות בצפון אמסטרדם (Noord)

צפון אמסטרדם הייתה בעבר רק אזור המעבר הימי של אמסטרדם, אך עם הזמן התפתחה והפכה להיות אזור בעל אופי נוסטלגי ונעים עם מבחר של מסעדות, שווקים, בארים ואפילו מוזיאונים.
תוכלו להגיע לחלק זה של העיר במעבורת חינם מהתחנה המרכזית, ותנחתו לאזור הכי פחות ידוע באמסטרדם. אזור זה ירוק מאוד בזכות נורדר פארק, ומלא בבתי סירות (גסטהאוסים על סירה) היושבים בקאנאל. אזור זה מתאים למי שמחפש לחוות את אמסטרדם בצורה קצת שונה.

 

מיטה מעוצבת