משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית

העידן של היום מביא איתו לא מעט גירויים טכנולוגיים שהופכים את הילדים שלנו לכמעט מנוונים. האייפדים, הטלוויזיות והטלפונים הסלולריים הם הפתרון המידי והמהיר ביותר לבעיות כמו "משעמם לי!" או "אבל אני רוצה!", וקרוב לוודאי שנעדיף לתת להם פתרון שכזה מאשר לפתוח במשא ומתן בלתי נגמר. מה שכן, חשוב להבין שככל שנמנע מהילדים פתרונות שיפתחו אותם, כך נהפוך אותם לכאלו שלא מתעניינים בשום דבר חוץ מעוד סרטון ביוטיוב. על מנת לא להיכנס למעגל שאין ממנו דרך יציאה, אנחנו שמחים להציג בפניכם משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית, ויכול להפוך את כל אחר הצהריים שלכם לעולם של למידה והתפתחות.

 

קוביה הונגרית – לא סתם סיבובים, אלא ניסיון אמיתי של הגעה לפתרונות

קוביה הונגרית ידועה בתור משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית, משום שכל המטרה היא לצאת מהקופסה ולהגיע לכדי פתרון מעולה. הסיבובים של קוביה הונגרית יכולים אמנם להתיש, אבל הצבעים החגיגיים של הקוביה מהפנטים את הילדים, וגורמים להם להתאמץ כדי להגיע לפתרון של שש פאות באותם הצבעים. מושלם, לא?

משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית – מתי לאחרונה הרכבתם פאזל?

הפאזלים ידועים בתור אחד המשחקים הכי מפתחי חשיבה, הכי מרתקים והכי מעניינים. המטרה של הפאזלים היא ידועה – להגיע לכדי הרכבת תמונה ברורה, באמצעות חיבור חלקים שתואמים האחד לשני. בין אם תבחרו בפאזלים קלים יותר של 100 חלקים ובין אם תבחרו בדרגת קושי כמו פאזלים 1000 חלקים, אתם מבטיחים לעצמכם כאן אחר הצהריים משפחתי שמפתח אצל כולם את החשיבה היצירתית, ומעסיק את כולם למשך שעות ארוכות.

המצאת סיפורים באמצעות מילה אחת

עוד משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית הוא משחק שבו אחד מבני המשפחה אומר מילה אחת, ויתר בני המשפחה צריכים להמציא לה סיפור משותף. ביחד, כולם מרכיבים עלילה סיפורית מרתקת, שמוציאה את כולם מהגבולות המוכרים ויכולה להגיע למחוזות דמיוניים ויצירתיים ביותר, ואנחנו שואלים אתכם – יש טוב יותר מפעילות מגבשת כל כך?

משחקי חשיבה – הגעה לפתרונות יצירתיים מתוך חשיבה ותכנון

חשיבה יצירתית מתחילה בתכנון שמטרתו להגיע לכדי פתרון, ואין טוב יותר ממשחקי חשיבה כדי להגיע אליו. משחקי חשיבה שונים מצריכים שיתוף פעולה בין המשתתפים, ויכולים להביא אותם לכדי סיעור מוחות שיפתח חשיבה יצירתית אצל כולם. מדובר כאן מצב אחד על למידה משותפת, ומצד שני על משחק שכיף לקחת בו חלק.

לא יודעים מאיפה להתחיל? אל דאגה – הכירו את KIDSBEST

הרבה הורים לא בטוחים איפה אפשר למצוא משחק לילדים שמפתח חשיבה יצירתית, ובדיוק בשביל זה אנחנו שמחים להציג לכם את kidsbest. Kidsbest היא חברה שמציעה מגוון אדיר של משחקים, ספרים, צעצועי הרכבה ובנייה ועוד, ועם אין ספור אפשרויות – kidsbest הוא אתר המציג מאות דירוגי מומחים והורים לכל מוצרי הילדים. וכך אפשר לדעת איזה משחקים וספרים הם הכי טובים, לפי קבוצות גילאים. אנחנו בטוחים שתמצאו את עצמכם עם משחקים נהדרים ופעילויות מהממות. תהנו!