צ'ק ליסט לאירוע משפחתי בתקופת הקורונה

הקורונה עדיין כאן, אבל זה לא אומר שלא מגיע לנו לבלות באירוע משפחתי לפי הנחיות משרד הבריאות. אז איך עושים את זה ומה חייבים להכניס אל רשימת ההכנות? הנה כל הפרטים

אירוע משפחתי הופך בתקופת הקורונה לאתגר של ממש. אם בעבר היינו יכולים פשוט לשכור אולם או להזמין חברים ומשפחה למסעדה, הרי שכעת האפשרויות שעל הפרק הן הרבה יותר מצומצמות. בנוסף, יש את הסיכון הבריאותי שצפוי להמשיך וללוות אותנו לתקופה ארוכה ואת הכישלון הממשלתי בטיפול במשבר שגורם לפגיעה במוטיבציה.

אבל דווקא תקופה מאתגרת כמו הקורונה היא הזדמנות מעולה לבלות זמן איכות עם הילדים, המשפחה והחברים. כל עוד הנחיות הבריאות מאפשרות את זה, כל שנדרש הוא להקפיד עליהן ולהזמין כמות אורחים מדויקת. בנוסף, יש הכנות מוקדמות שאפשר לבצע לפי צ'ק ליסט מסודר ולדאוג שהאירוע יהפוך לחוויה חיובית ומהנה.

 

האירוע בבית? אל תשכחו כלים מתאימים

אירוע משפחתי בתקופת הקורונה מתרחש ברוב המקרים בבית. בין אם מדובר על יום הולדת, חתונה או בר מצווה, צריך להשקיע בשמירה על היגיינה ועדיף להציע לאורחים כלים חד פעמיים. בנוסף, אפשר לצלות בשר על מנגל גז כדי למנוע מגע בידיים עם פחמים וגחלים של המנגל הרגיל. לאחר מכן, כל שנותר הוא לקחת את הכלים החד פעמיים למיחזור וכך למנוע פגיעה באיכות הסביבה.

הכלים המתאימים שבהם משתמשים באירוע שנערך בתקופת הקורונה מאפשרים לכל האורחים ליהנות בלי לדאוג. אבל חוץ מזה, צריך לוודא שיש בבית מספיק אלכוג'ל וכדאי גם להצטייד בכפפות ניילון. את הכפפות והאלכוג'ל מציבים ממש בכניסה וחשוב למלא כל הזמן סבון נוזלי ליד הכיור, במקלחת או במטבח.

 

הפרטים הקטנים שעושים הבדל גדול

מומלץ מאוד לתכנן את כל שלבי האירוע כדי לדאוג לפרטים הקטנים, שלאחר מכן יעשו הבדל גדול בחוויה של האורחים. ראשית, צריך לבדוק שיש מספיק כיסאות ומספיק מקום לשים אותם אחד ליד השני במרחק של 2 מטר לפחות. שנית, רצוי לפתוח חלונות ולאוורר את חלל הפנים. כמו כן, צריך לדאוג לתאורה בחצר, בגינה או במרפסת כדי לערוך את האירוע באוויר הפתוח.

 

האם כדאי לחלק לאורחים מסיכות?

מי שמשקיע זמן בחשיבה מחוץ לקופסא יכול למצוא המון פתרונות יצירתיים גם עבור אירוע משפחתי בתקופת הקורונה. למרות שמדובר על משפחה מהמעגל הקרוב, כדאי עדיין להציע לאורחים מסיכות – אבל לא חייבים להסתפק בדגמים הרגילים. במקום המסיכות הלבנות, אפשר למשל לחלק לאורחים מסיכות בד ממותגות או להציע ערכת צביעה לביטוי אישי.

חלוקת מסיכות חשובה בכל אירוע בתקופת הקורונה, כי כך דואגים לעמוד בהנחיות גם אם מגיעים פקחים. בנוסף, הבריאות היא בראש סדר העדיפויות ומסיכות עשויות למנוע הדבקה גם כשאין אפשרות פרקטית לשמור על מרחק חברתי.

 

אירוע משפחתי