קוסם עצמאי – האם ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה

במצבים רבים בחיים, אנשים נמצאים זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה, מדובר בהליך שצריך לעבוד ופרמטרים שנקבעו בחוק המובילים לזכאות הזאת. קוסם עצמאי, ועצמאיים בכלל אולי חושבים שהם אינם זכאים בגלל העבודה שלהם, אך זה לא עובד כך בכלל, גם עצמאיים יכולים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה במצבים רבים, זה הזמן שתבינו קצת יותר על איך כל הדבר הזה עובד ומי יכול להיות זכאי.

 

ועדה לקבלת הפטור ממס הכנסה

בכדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, ביטוח לאומי עורך ועדות רפואיות עבור אלו שמגישים בקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה צריך לפנות לרשות המיסים, ובפניות בנושא הוועדות הרפואיות צריך לפנות לביטוח לאומי. שימו לב שתצטרכו להגיש את הבקשה לרשות המיסים בכדי לקבל את הפטור, ותצטרכו לעבור את הועדה הרפואית בביטוח לאומי שתקבע את אחוזי הנכות שיובילו לזכאות להגשת בקשה לפטור.

 

מי אלו הזכאים לפטור ממס הכנסה

הזכאות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה ניתן עבור מי שקבעו לו תשעים אחוזי נכות משוקללות לצמיתות או עבור תקופה זמנית של לפחות מאה שמונים וחמישה ימים. אלו שקבע להם שיעור של שבעים וחמישה אחוזי נכות ומכלה, יוכלו להיות זכאים להקלות מס בקופות גמל. במקרה ויש לכם יותר מליקוי אחד, יעשה שקלול בכדי לתת לכם את אחוזי הנכות המותאמים ובמקרים רבים גם אז ייתכן שתהיו זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

איך מגישים את הבקשה לקבלת הפטור

כאשר אתם רוצים להגיש את הבקשה לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, תצטרכו להגיש למס הכנסה את המסמכים הבאים:

  • טופס – טופס 169 א של מס הכנסה, שזהו טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות, תצטרכו למלא אותו ולהגיש אותו.
  • שובר תשלום – תוכלו לשלם דרך האתר או במשרדים בביטוח לאומי, ויתנו לכם את השובר על התשלום בסך שש מאוד חמישים ותשעה שקלים.
  • מסמכים רפואיים – תצטרכו להוסיף לבקשה את כלל המסמכים הרפואיים על כל אחד מהליקויים שאתם מתמודדים איתם בכדי לקבוע את אחוזי הנכות שלכם. מומלץ לצרף אבחנה רפואית, ותיעוד יסודי של תרופות, סיכומים רפואיים, ניתוחים והליכים שונים וכל מסמך רפואי אחר רלוונטי.
  • ועדות אחרות – אם יש להם מסמכים או אישורים כלשהם בנוגע לאחוזי נכות שנקבעו לכם בעבר בוועדות אחרות של ביטוח לאומי או משרדים אחרים תדרשו לצרף אותם לבקשה הנוכחית.

 

לסיכום

קוסם עצמאי ובכלל כל אדם עצמאי כמו שכירים ופנסיונרים, בעלי נכות, זכאים בהתאם להנחיות שקראתם לפני כן, להגיש את הבקשה לקבלת אישור פטור מתשלום מס הכנסה. כל אדם שיש לו הכנסה ומתמודד עם נכות רפואית כלשהי, רשאי להעלות את המקרה שלו מול הוועדה הרפואית בכדי לקבל אחוזי נכות שיקבעו את ההקלות וההטבות שיוכל להיות זכאי להן.

קוסם עצמאי