הפעלה לבתי ספר, חטיבות ותיכונים

שגרת בית הספר היא קשה מאוד, תלמידים מגיעים לכיתה כל בוקר שישה ימים בשבוע ולומדים.

לא קל לשבת שעות כל שבוע באותם שיעורים וללמוד ולכן ישנם בתי ספר שמדי פעם מנסים לשבור קצת את השגרה ומביאים לילדים הפעלה חינוכית, המקנה להם ערכים ומלמדת אותם דברים חדשים, אך בדרך יצירתית שאינה ישיבה על כיסא בכיתה והקשבה למורה.

בדרך כלל, טרם הבאת הפעלה לבית הספר, האחראי על הפעילות מטעם בית הספר מברר רבות, לעיתים האחראיים הם ועד ההורים ולפעמים המורים או הרכז החברתי. כדי לדעת שהפעילות מתאימה בדיוק לאופי בית הספר ולדרך החינוכית שהם רוצים לחנך בה, מבררים על ההפעלה עד הפרטים הקטנים ביותר.

ישנן דרישות רבות מהפעלה לילדי בית הספר. קודם כל בבתי הספר ישנם ילדים מסוגים שונים וגילאים שוניםוהפעילות חייבת להיות מותאמת לכולם.

 

ישנם מספר דברים שכדאי שיהיו במופע שאתם מחפשים:

רכישת ידע חדש בעזרת מופע

חשוב שהילדים ישבו בהפעלה וייהנו תוך כדי שהם לומדים דברים חדשים בדרך חווייתית, אבל כדאי שהמורים בבית ספר וצוות ההוראה לא יגידו לילדים שהם הולכים ללמוד מההפעלה, כי ישנם תלמידים ששומעים שהם צריכים ללמוד ממשהו וזה מספיק כדי שהם לא ייהנו ואף לא יקשיבו כלל לכל ההופעה.

 

מופע שמעניין גם את צוות המורים וגם את הילדים

בדרך כלל, בצוות המורים ישנם מורים רבים שלא מתראים ביום יום והופעה מסוג זה יכולה להיות עבורם זמן לדיבורים ולהשלמת מידע שלא הספיקו לדבר עליו. לעיתים התלמידים נהנים ממופע או מפעילות מסוימת והמורים מדברים ומפריעים לרצף הסדיר של המופע. לכן חשוב שהמופע יהיה מרתק ומעניין גם עבור המורים, כדי שלא ידברו ויפריעו לתלמידים ליהנות מההפעלה.

 

 מופע שיגרום לילדים לא לדבר ולהיות מרוכזים רק באדם המופיע

בבית הספר, שלא כמו בכל מקום אחר שמופיעים יש לחץ חברתי גדול מאוד. אם יש ילדים בולטים ורעשנים שלא יתעניינו במופע, מהר מאוד הדבר יתגלגל לרעש ומהומה של רוב ילדי הכיתה שלהם. לכן חשוב שהמופע יהיה מעניין וחד פעמי, שהילדים לא יוכלו להוריד ממנו את העיניים ויסתקרנו מכל מהלך שקורה על הבמה.

 

ניסיון של המופיע עם ילדים

חשוב שהאדם שמופיע יהיה בעל ניסיון עם ילדים וידע איך להתנהג איתם כדי שיזרמו אתו ויהיו בשקט. צריך לדעת שלא כל אדם שיודע להופיע, יודע לעשות את הופעתו מול ילדים, לכן חשוב לבדוק איך המופיע מתנהג עם ילדים.

אם ברצונכם, להזמין לפעילות בבית הספר שלכם, מופע שירתק את כל ילדי בית הספר מומלץ להזמין אמן חושים.

אמן חושים הוא אמן אשליות, המשלה את הקהל שהוא בעל כוחות על טבעיים.

הילדים שיישבו בהופעתו של אמן חושים יזכרו לאורך זמן את המופע ולחלק מהילדים זו תהיה חוויה אישית, מכיוון שהופעה של אמן חושים מתבססת על הזמנת ילדים מהקהל לבמה.